onsdag 29. januar 2014

Lowrance HDS12/ C-map og Navionics

Lowrance HDS12 plotter


Etter ein nøye vurdering av forskjellige plotter kombinasjoner, valgte eg til slutt ein HDS12 touch kombi plotter til nybåten.
Dette var den maskinen som kom nærmast det eg ønsker av ein plotter meget eit  godt ekkolodd, og gir muligheiter og koble til både ein god radar utan farlige strålinger og forbruksmåler.
Plotterne har og eit meget enkelt brukergrensesnitt, og svært mange muligheite for og sette opp skjermbilde slik ein skjølv ønsker.

Maskinen vart først kjøpt saman med det nye C-map kartet som akkurat hadde komt på markedet.
 Eg har tidligere god erfaring med C-map brukt i ein Interphase plotter, og trudde den nye utgava av c-map til Lowrance,Simrad og Raymarine maskinene skulle vere minst like bra.
Mitt tidligere ankepunkt på nettopp desse maskinene  var at dei kun virka med Navionics kart, som eg tidligere har vore missfornøgd med.
Skuffelsen var derfor stor når eg fikk startet opp plotteren med det nye C-map kartet.
Her manglet det ein heil mengde med djupneinformasjon og mykje værre en  Navionics på daverende tidspunkt.
Plotter-selgeren vart så kontaktet og vi vart enige om eg skulle prøve ein ny oppdatert utgave av Navionics gold kartet.
 Etter eit par dager så låg det nye Navionics kartet i postkassen, og fikk straks testet ut dette.
Gleden var stor når eg oppdaget at Navionics virkelig hadde forbetra kartene og fått lagt inn dei fleste djupnestikka så ligger på dei opprinnlige kartverk sjøkartene.

Her er 2 bilder som viser dei forskjellene mellom C-map og Navionics gold kartet.
Legg merke til alle rundingane med + tegn på c-map kartet der Navionics kartet viser djupnedata.

                                                                         C-map Juni 2013


Navionics gold oppdatert Oktober 2013


 

  Navionics gold oppdatert 30.1.2014

 C-map på nettbrett 30.1.2014 (legg merke til manglende info på grunntoppane)


Nordfallflua


Med slike store skjermer med høg oppløsning  får ein opp mykje detaljer i kartet.
Ein av tingene eg har bemerket meg er at slepestreken på plotteren har til tider gått langt på innsiden av ein stang eg ofte kjører forbi.
Ein goværsdag tok eg og la meg inn til denne stangen med båten og satte kryss på kartet.
Stangen står 100meter lengre inn en kva som visast på kartet.
 Etter og ha blant anna utforsket dette på gulesider sine sjø og satelitt kart meiner eg fast bestemt at dette er ein feil som kjem fra kystverket sine sjøkart.
Ein kan sjå ein liten kvit prikk av stangen på gule sider, og om ein setter ein merke på kartet og velger sjøkart så ser ein samme feilen på gule sider.
Siden ein kan rapportere feil i kartene hos Navionics på deiras heimeside, valgte eg og prøve ut dette for og sjå om det nytter og rapportere kartfeil.

 


Allereie 1-2døgn seinare etter at eg meldte inn feilen ser eg ein forandring i kartet.
Ser dei no har fått på stangen i korrekt posisjon men har ikkje tatt vekk den gamle merket.

Plotter og ekkolodd svingermontering 

HDS12 ferdig montert i båten.


Airmar SS60 50/200 KHZ svinger montert .


 

 

Prøvekjøring av ekkolodd.




Ekkoloddet ser ut til og virke meget godt.
Ut fra min nåverende erfaring ser det ut til at 200khz er den mest anvennelige strålen til både fiskeleiteng og normalt bruk.
Svingeren holder botn opp til ca 30knop under fint vær og ca 20-22knop med bølger og skvappel.


Fiskeleiting på Mariusskallen

 
                                             Her ser ein eit skjermbilde av Lowrance HDS 12 touch  med SS60 svinger.
                                                                   Bildet vart tatt under ein fisketur etter seien.
                                                            På bildet ser ein tydlige enkelfiska fra ca 60-85meter.


                                     Beklager til tider dårlige skjermbilder, og har no funne ut korleis ein kan tak lagre skjermbilder på plotteren. (dette gjerast med og trykke inn øvste og neste knapp samtidig)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar